Butlletins i cercador
  • Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Procediment

La unitat o entitat promotora que volen posar en marxa un butlletí ho ha de sol·licitar a la DGAC mitjançant el formulari d’autorització. Aquesta sol·licitud ha d’anar signada per el/la secretari/a general i l’ha d’enviar el Coordinador/a d’Atenció Ciutadana (CAC) del seu departament a la bústia webs@gencat.cat.

Com a criteri general, tots els butlletins de gencat han de complir amb les següents premisses:

  • aplicar el disseny corporatiu
  • utilitzar el gestor de continguts
  • utilitzar l’eina Butlletins gencat per a gestionar subscriptors i enviaments

Un cop la DGAC dona el vistiplau, l'alta del butlletí GECO+ a la solució corporativa Butlletins gencat es gestiona a través de suport gencat.

Passos a seguir abans de crear-lo

Establir:

  • A quin públic es vol adreçar.
  • Amb quin objectiu.
  • Periodicitat amb què s’enviarà.
  • Continguts que oferirà.
  • De quines fonts d’informació.
  • Amb quina estructura.
  • Com es farà la seva difusió / enviament.

Continguts pertinents i d’actualitat

  • Han de ser pertinents al tema i públic del butlletí.
  • Concrets i amb la informació justa perquè desperti l’interès de l’usuari i cliqui per saber-ne més. Sovint es comet l’error de donar tota la informació al correu mateix, amb la qual cosa no es genera l’efecte promocional que interessa aconseguir.
  • D’actualitat (notícies, avisos, activitats, convocatòries...): no repetir informació que ja ha rebut en anteriors butlletins.

Sistemàtic en la periodicitat

  • Establir una periodicitat adaptada a la informació (si és d’actualitat, no es recomana fer-ho mensual, per exemple).
  • No alterar la periodicitat: l’usuari s’acostuma a rebre el butlletí a la mateixa hora i dia de la setmana i espera rebre’l. 

Males pràctiques

  • Enviar un butlletí electrònic sense, prèviament, haver sol·licitat i obtingut el consentiment de l'usuari. En aquests casos es considera una pràctica il·legal anomenada correu brossa (spam).
  • Enviar un únic butlletí inicial i no enviar-ne cap més.
  • Aturar l’enviament dels butlletins sense avisar als subscriptors: si se suspèn la difusió del butlletí de forma temporal, cal avisar els usuaris amb una tramesa especial.
  • Repetir el contingut del número anterior.
  • El butlletí no és una revista. No permet navegació interna. Ha d’estar format per una única pàgina que s’envia per correu als usuaris. Aquesta pàgina actua com a índex de novetats i proporciona enllaços cap a altres pàgines web (de l’organisme responsable del butlletí o externes) on l’usuari pugui trobar el detall de les informacions.
  • Es desaconsella l’ús d’imatges en moviment perquè distreuen de la lectura (ni flash ni gifs animats).
  • No s’hi poden incloure vídeos. Es pot posar una captura del vídeo al lloc de la imatge del contingut destacat i fer un enllaç per anar a veure la pàgina web on es troba el vídeo.
Data d'actualització:  21.08.2019